Een Hollands briesje. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu Een Hollands briesje. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu

Een Hollands briesje.

Blijf op de hoogte en volg Felicia

11 November 2014 | Frankrijk, Parijs

Net toen ik even heimweekriebels voelde opkomen kreeg ik afgelopen weekend bezoek uit Nederland.

Eerst ben ik zondag na een vroege herfstwandeling in het Buttes Chumont met Florine nog naar een theatervoorstelling van Don Juan (in het frans, bien sur) geweest. Eindeloze monologen bezorgde me wel even wat moeite, maar ik kon de tijd vullen met het bewonderen van het prachtige Comedie Francaise.

Maandag heb ik er ongeveer de hele dag over gedaan om mijn pakketje op te sporen die paps en mams lief hadden gestuurd (mission accomplished!).

Woensdag zijn we (hoe nationalistisch ;)) naar de Nederlander borrel geweest. Deze vind elke 1e woensdag van de maand plaats in een ander cafe. Gelijk een leuk sfeertje en aardige mensen (van alle leeftijden).

Donderdag was het eindelijk tijd voor het Louvre. Mijn plan: Mona Lisa en Venus van Milo en wegwezen. Heel mooi gebouw van binnen ook!

Vrijdagavond hebben we nog een avondwandeling over de Champs gemaakt, waar de voorbereidingen voor kerst al in volle gang zijn (kerststalletjes, lichtjes, etalages).

En toen.. haalde ik zaterdagochtend (heel vroeg) Lana op van de metro. We zijn maar meteen begonnen met de geplande activiteiten. s'Ochtends de Marais (met Maison Victor Hugo en Place des Vosges en nog even snuffelen bij Shakespeare & Company). s'Middags was het tijd voor een theaterworkshop aan Dauphine.

Zondag zijn we begonnen in het Pompidou, afgereisd naar het musee les egouts (riolen), rondgewandeld bij Montmartre en geëindigd in een creools tentje (inclusief pinata).

Maandag nog even een spoedbezoekje aan Lafayette en de Champs en toen was het alweer over.

Hartstikke leuk om mensen van thuis te laten delen in mijn wereldje hier :) Nu weer tijd voor back to basics (school) voordat de volgende aan de deur staat te kloppen!

Ben trouwens vrij vandaag vanwege een nationale feestdag (geen Sint Maarten, niemand weet wat 't precies inhoud..)