Dauphinois. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu Dauphinois. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu

Dauphinois.

Blijf op de hoogte en volg Felicia

18 Oktober 2014 | Frankrijk, Parijs

Aangezien de vriend van Florine haar het weekend kwam opzoeken, ben ik dit keer solo op pad gegaan. Zaterdagochtend bezocht ik een biologische markt in Batignolles (insidertip, want er waren ook alleen maar Fransen). Zondagochtend ben ik gaan zwemmen in het Josephine Baker swimming pool, wat heel mooi ligt in een boot aan de Seine.

Deze week heb ik me ook wat meer moeten inzitten voor mijn studie. Woensdag moest ik een presentatie geven voor Economic Press en donderdag ben ik voor Pop Art naar de Niki de Saint Phalle expositie in het Grand Palais gegaan voor een essay die geschreven moet worden. Liep ik daar als wannabe kunststudent met mijn notitieboekje ;) Verder veel met groepjes afgesproken om presentaties voor te bereiden..

Met Florine heb ik nog een expositie in Palais Galliera bezocht over mode in de jaren 50, waarna ik zelf nog even ben gaan window shoppen op Avenue Montagne (de dure winkelstraat). Hier lopen wel een beetje vreemde types (vrouwen van 50+ in leren broeken).

Daarnaast ben ik vrijdag naar Le Quatre Temps gegaan, een enorm winkelcentrum in La Defense (het business district). Ik moest mijn best doen om niet te verdwalen, maar het was zo mooi! En ik kon eindelijk een beetje goedkoop boodschappen doen in de enorme Auchan supermarkt.