Paris and beyond. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu Paris and beyond. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu

Paris and beyond.

Blijf op de hoogte en volg Felicia

11 Oktober 2014 | Frankrijk, Parijs

Afgelopen weekend was het tijd voor mijn eerste echte reisje buiten Parijs: Normandië! Zaterdag gingen we heel vroeg weg met de bus naar Honfleur, een schattig havenstadje. Ontzettend toeristisch, maar we hebben lekker in het zonnetje een beetje over de markt en langs de haven gestruind. s'Middags reisden we door naar Trouville & Deauville, 2 chique strandplaatsen. Helaas ging het toen net keihard regenen, dus na onze mini strandwandeling waren we gedoemd binnen te schuilen. s'Avonds was Caen, de hoofdstad, onze laatste stop. Hier sliepen we in een Ibis budget hotel en zijn we nog even bij een kasteel/ruïne wezen kijken. Zondag was de dag gereserveerd voor Mont Saint-Michel, op de Eiffeltoren en het Louvre na de best bezochte plek in Frankrijk. Het is een soort eiland wat alleen te bereiken is als het eb is. Alles ademt een soort middeleeuwse sfeer wat nog versterkt wordt door de abdij op de top van het eiland. Leuk zo al die bijzondere plekjes gezien te hebben, maar aangezien ik inmiddels toch wel gehecht ben geraakt aan de stad was ik ook blij toen we Parijs weer inreden.

Mijn individuele sightseeing bestond deze week o.a. uit:
- Gibert Jeune: een boekenwinkelketen rond St. Michel. Ik was weer toe aan een nieuw boekje voor in de metro, dus heb ik als echte Nederlander afgedongen op een tweedehandsboek!
- Colette: enorme boeken/accessoires/gadget/kledingwinkel voor hipsters.
- Notre Dame: prachtig maar door de zwerm toeristen niet heel relaxt.

Daarnaast had ik besloten voor het shoppen 1 winkel per keer te doen, aangezien de winkels hier groot genoeg zijn. Deze week was het de beurt aan Forever 21. Mijn favoriete winkel hier blijft toch Sephora. Zelfs als je niks met make-up hebt zijn dit kleine meisjeswalhalla's (beide winkels waar ik ben geweest: op de champs en rond chatelet). Ook ben ik bij Yves Rocher geweest voor een gratis make-upsessie.

Op de uni gaat het goed. Vind de vakken steeds interessanter (behalve Company Culture). Van de week aan 2 presentaties zitten werken en tijdens HRM levensadvies gekregen van onze Indiër (begin de dag met een kop warm water en haal 5 keer diep adem). Daarnaast hebben ze besloten de toiletten van een nieuw verfje te voorzien: roze voor meisjes en blauw voor jongetjes ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs.

Mijn studie in het fall/winter semester op l'Universite Dauphine in Parijs.

Recente Reisverslagen:

21 December 2014

.

16 December 2014

La fin.

08 December 2014

Decembre a Paris.

01 December 2014

Mijn laatste taak als reisgids.

23 November 2014

It's a jolly good time.
Felicia

Reisdagboek om vrienden en familie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Parijs.

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 6951

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Parijs.

Landen bezocht: