Met z'n twee. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu Met z'n twee. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu

Met z'n twee.

Blijf op de hoogte en volg Felicia

19 September 2014 | Frankrijk, Parijs

Zaterdag is mijn huisgenootje Florine met haar ouders aangekomen en ingetrokken in ons appartementje. Van de week was het dus tijd om te testen of ik na twee weken in de stad al kon dienen als reisgids. En ik denk dat ik geslaagd ben!

Zondag ben ik gaan brunchen met twee Franse buddy’s van Dauphine. De zondagbrunch is hier wel echt een begrip als je de hoeveelheid cafés/restaurants ziet dat het aanbied. Wij zaten vlak bij Bastille, waar die dag ook een markt was met de nodige zwerm mensen.

Dinsdag was het tijd voor Disney (onvermijdelijk). Een betere dag hadden we niet kunnen kiezen. Het was zonnig en niet te druk en de show ‘Disney Dreams’ aan het eind van de dag was prachtig.

Verder nog een paar keer naar de 'Champs' geweest (zo noemen de Parijzenaren de Champs Elysees), Lafayette bewonderd, rond de Eiffeltoren gewandeld en cultureel gedaan in het Quai Branly museum. Allemaal met de nodige toeristen, maar ik denk dat die hier altijd wel zijn.

Woensdag had ik ook nog een informatiebijeenkomst op de uni. We kregen stickers op met onze nationaliteit en er waren wat standjes. Maar het hoogtepunt was toch wel de welcome meeting in het amphitheater. Inclusief gratis t-shirts, een loterij en een hele enthousiaste dame die een carriere als showbizz presentatrice wel zag zitten geloof ik.