. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu . - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu

.

Blijf op de hoogte en volg Felicia

21 December 2014 | Frankrijk, Parijs

Gekkigheid, maar morgen rijd ik na 4 maanden exchange alweer terug naar huis!

De afgelopen week stond daarom in het teken van laatste-keren. Natuurlijk moesten er nog even wat tentamens gemaakt worden en heb ik nog een paar souvenirs kunnen inslaan (op les Puces st-Ouen; grootste - maar niet echt veilige - vlooienmarkt vd stad). Ook ben ik nog naar een fototentoonstelling, hippe conceptstore Merci, Lindt winkel, parfummuseum Fragonard en Canal st Martin geweest. En om het einde hier te vieren Dim Sum gegeten met Florine en macarons van Laduree geproefd.

Gisteren kwam paps aan het eind van de middag met de auto naar Parijs en zijn we naar de beste creperie van de stad gegaan en zijn nog even goed in kerstsferen gekomen bij de schaatsbaan bij Hotel de Ville en de kerstmarkt op de Champs. Vandaag een rondleiding gehad bij Roland Garros en naar het museum van de federation du tennis. Vervolgens in het gebouw van het Louis Vuitton Fondation rondgekeken en in Le Jardin du Acclimatitation rondgelopen. Tenslotte in stijl in Lafayette (chaos nu in Parijs met iedereen die nog de laatste kerstcadeautjes moet kopen) en een chique Franse bistrot afgesloten.

Ik heb echt ontzettend genoten van deze mooie stad en alle leuke dingen die ze te bieden heeft. Parijs is charmant, mooi (maar niet altijd goed onderhouden van binnen) en heel erg cultureel. Parijzenaren zijn niet arrogant, ze staan nu eenmaal niet erg open voor nieuwe contacten. En ik heb bovenal mezelf beter leren kennen. Ik had het hier nooit willen missen, maar kijk er ook ontzettend naar uit om weer naar NL te gaan en alle leuke mensjes daar weer te zien. Paris: a bientot!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs.

Mijn studie in het fall/winter semester op l'Universite Dauphine in Parijs.

Recente Reisverslagen:

21 December 2014

.

16 December 2014

La fin.

08 December 2014

Decembre a Paris.

01 December 2014

Mijn laatste taak als reisgids.

23 November 2014

It's a jolly good time.
Felicia

Reisdagboek om vrienden en familie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Parijs.

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1237
Totaal aantal bezoekers 6938

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Parijs.

Landen bezocht: