Moeders en tasjesdieven. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu Moeders en tasjesdieven. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu

Moeders en tasjesdieven.

Blijf op de hoogte en volg Felicia

18 November 2014 | Frankrijk, Parijs

Laat ik maar meteen met het sensatieverhaal beginnen:
Afgelopen zondag was ik met mijn moeder (die dit weekend gezellig bleef logeren) in de tuin van de St. Dennis Basilique en zijn we - redelijk agressief - overvallen door 2 tasjesdieven. De buit? Mijn Longchamp inclusief portomonnee met alle pasjes, telefoon en huissluitel. Heel erg naar en onhandig allemaal, want daardoor waren we noodgedwongen in een hotel te verblijven totdat Florine vandaag terugkwam uit Nederland. We zijn wel heel erg goed geholpen en op wat schrammen en blauwe plekken na ben ik heel. Nadat het gebeurt was zijn we zondag door de ambulance gecheckt, hebben papierwerk ingevuld op het politiebureau en zijn we op de Champs wat schone kleren en toiletspullen gaan kopen. Paps had heel lief een supermooi hotel geboekt vlakbij Rue Oberkampf waar het prima vertoeven was voor 2 nachten. Maandag en dinsdag stond dus in het teken van nieuwe pasjes aanvragen, etc.

Verder was het heel gezellig met moeders in Parijs. Overzichtje:
- Opera Garnier: audiotour door het klassieke gebouw waar balletvoorstellingen en opera te zien is. Oh, ik ben toch zo dol op kroonluchters en goud! ;)
- Kerstmarkt Champs: gigantisch, je kan er echt van alles vinden en zo gezellig met de sfeer die eromheen hangt.
- Reuzenrad Concorde: in 3 rondjes een prachtig overzicht over Parijs gekregen.
- Opi Nail Bar: express manicure van 10 euro gedaan en na 4 dagen zit het nog steeds perfect!
- Tutu: komische balletvoorstelling door 6 mannen. Nooit eerder gedacht dat ballet zo grappig kon zijn!

Oh, en ik ben erachter gekomen waarom ik vorige week dinsdag vrij was! Het was de feestdag om het einde van de 1e wereldoorlog te vieren (wat hier als 'de grote oorlog' word gezien). Ben die dag met Florine rondgewandeld door de tuinen van de Champs, langs Paleis Elysee (waar de president woont) en toen via Rue St. Honore naar de Tuileries. Niet slecht toch als je dit op een vrije, zonnige dag kunt doen midden in de week? ;)

Donderdag had ik nog een museumbezoek met Pop Art waarvoor we naar een soort kinder/kunstmuseum gingen om een tentoonstelling van aanhangers van het Nouveau Realisme te bekijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs.

Mijn studie in het fall/winter semester op l'Universite Dauphine in Parijs.

Recente Reisverslagen:

21 December 2014

.

16 December 2014

La fin.

08 December 2014

Decembre a Paris.

01 December 2014

Mijn laatste taak als reisgids.

23 November 2014

It's a jolly good time.
Felicia

Reisdagboek om vrienden en familie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Parijs.

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 6944

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Parijs.

Landen bezocht: