La diversité des activités. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu La diversité des activités. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu

La diversité des activités.

Blijf op de hoogte en volg Felicia

25 Oktober 2014 | Frankrijk, Parijs

Het werd maar eens tijd dat ik minder toeristische bezigheden ging opzoeken, dus besloot ik zaterdag naar Salon du Vintage te gaan. Een greep uit de collectie van verschillende vintagewinkels uit de stad kwamen hier bijeen om het mij gemakkelijk te maken. Helaas ben ik hopeloos gevallen voor een Chanel jas (voor 700 euri!) en een jaren 50 jurkje, die perfect paste maar waar ik echt totaal geen gelegenheid voor kon bedenken. Daarnaast waren er flipperkasten, jaren 70 meubels en lp's te koop.

Zondag en maandag heb ik filmgerelateerde dingen gedaan. Eerst door naar het piepkleine cinematheque te gaan (filmmuseum) en daarna door een 2uur durende franse film te kijken met CinErasmus (het idee is dat je verschillende soorten films gaat kijken en hierover gaat discussieren). Voor de eerste keer best intens, maar wie weet word het gemakkelijker.

Dinsdag heb ik Les Invalides en de tombe van Napoleon bezocht (erg indrukwekkend!). Woensdag ben ik met Alex naar Musee d'Orsay geweest (mooi, maar ik weet niet of ik zo'n fan ben van het impressionisme als kunsstijl). Donderdag organiseerde erasmus een chocolate and macaron tour bij Gerard Mulot, een franse patissier. We kregen helemaal te zien hoe macarons en bonbons worden gemaakt en mochten natuurlijk proeven!! :) Snapte niet het hele verhaal (frans natuurlijk), maar heb mijn andere zintuigen volop gebruikt.

Vrijdag ben ik er weer zelf op uit geweest om een to-do activiteit af te strepen, namelijk St. Chapelle. Heb het niet vaak, maar had toch even een adem-hapmomentje toen ik daar stond. De kerk is gebouwd als bewaarplaats voor heilige relieken en heeft enorme glas in lood ramen. Daarnaast is het nog een tijdje de plaats geweest waar de koninklijke zetel huisvestte en nu is het een toeristische attractie naast het Palais du Justice.

Heb trouwens ook weer tijd gehad om weer even terug te kijken op culturele verschillen:
- Ik merk dat ik hier veel vaker make-uploos door het leven ga, vooral doordat franse vrouwen er zo mooi naturel uit kunnen zien.
- Ik krijg steeds meer het idee dat Fransen, Napoleon niet zozeer als de boeman zien zoals hij in NL weleens wordt afgebeeld. Voor in Les Invalides komen vooral zijn overwinningen naar voren en het feit dat hij Les Invalides liet bouwen voor gewonde militairen, waardoor hij bijna een held is.
- Ik krijg veel complimentjes over mijn Engels, wat waarschijnlijk komt doordat Fransen er belabberd in zijn, maar ook doordat we in NL teveel gewend zijn dat iedereen een normale conversatie kan voeren in het Engels.
- Iedereen is echt dolenthousiast over Amsterdam. Mooie stad, mooie mensen, etc.
- De marktcultuur is erg aanwezig. Dit is de plaats om te socializen en een verse avondmaaltijd voor te bereiden voor de wat oudere fransen.
- Ik mis een normale stoel! Alle stoelen hier zijn petiterig, van hout en vaak gammel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs.

Mijn studie in het fall/winter semester op l'Universite Dauphine in Parijs.

Recente Reisverslagen:

21 December 2014

.

16 December 2014

La fin.

08 December 2014

Decembre a Paris.

01 December 2014

Mijn laatste taak als reisgids.

23 November 2014

It's a jolly good time.
Felicia

Reisdagboek om vrienden en familie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Parijs.

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 6933

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Parijs.

Landen bezocht: