Ik studeer hier hoor! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu Ik studeer hier hoor! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu

Ik studeer hier hoor!

Blijf op de hoogte en volg Felicia

26 September 2014 | Frankrijk, Parijs

Echt een mega contrast deze week tussen de toerist uithangen en me gedragen als een local.

Afgelopen weekend waren mijn ouders, zus en Mark op bezoek en zijn we er lekker opuit geweest om de stad te verkennen. Ik heb ze Quartier Latin laten zien met Jardin du Luxembourg en Jardin des Plantes, we hebben een boottour gedaan en we zijn naar de show 'how to become parisian in one hour' geweest (oftewel gedraag je aso en alles komt goed). Zondag gingen we als echte Nederlanders gekleed in regenponcho een fietsstour doen. Eerlijk gezegd is fietsen hier niet zo'n succes omdat het verkeer er totaal niet op ingesteld is (gaten in de weg en auto's houden geen rekening met je).

Maandag ben ik begonnen met mijn eerste week als student aan Paris-Dauphine. Uiteindelijk ziet mijn rooster er zo uit:
- Company Culture (ma 12.00-15.15)
- Cross-Cultural Barriers (di 17.15-20.30)
- Economic Press (wo 10.15-11.45)
- Human Resource Management (12.00-15.15)
- Pop Art (do 17.15-20.30)
Het zijn allemaal heel interessante vakken en de docenten zijn ook erg aardig (1 Indiase gast leid een beetje af met zijn wiebelhoofd, maar dat is alles). Het rooster is wel te doen, al moet ik nog even wennen aan de avondvakken. Het niveau is prima en zoals gewoonlijk moet ik voor elk vak wel een keer een presentatie geven. Ook bijzonder om eens een keer totaal iets anders te doen met Pop Art. We gaan binnenkort een museumbezoek doen en ik moet ook een essay schrijven over een expositie in het Grand Palais. Dat kan hier natuurlijk makkelijk!

Verder is hier de Paris Fashion Week begonnen en als normale sterveling krijg ik daar niet zoveel van mee, maar ik zie wel ontzettend veel meisjes met hun portfolio over straat lopen.

Deze week ook naar borrels geweest van zowel Erasmus als de Conversation Program van Dauphine (borrelen in het frans). Ik en Florine moeten nog een beetje leren onszelf de deur uit te schoppen s'avonds dus dit was al heel wat.

En vandaag nog naar de Catacombes geweest met Alex (gangenstelsel onder Parijs waar veel arme mensen begraven zijn). Best indrukwekkend die rijen vol beenderen. Gelukkig waren we overdag, anders zou het nog best creepy zijn geweest.

  • 27 September 2014 - 18:36

    Lana:

    Wat een divers vakkenpakket heb je, lekker cultureel zo te zien. Succes met je presentaties en essay! En haha, Indiase wiebelhoofden, herkenbaar...

    Kun je niet stiekem een modeshowtje meepikken? Van Chanel ofzo? :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs.

Mijn studie in het fall/winter semester op l'Universite Dauphine in Parijs.

Recente Reisverslagen:

21 December 2014

.

16 December 2014

La fin.

08 December 2014

Decembre a Paris.

01 December 2014

Mijn laatste taak als reisgids.

23 November 2014

It's a jolly good time.
Felicia

Reisdagboek om vrienden en familie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Parijs.

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 6934

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Parijs.

Landen bezocht: