Het parkenverhaal. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu Het parkenverhaal. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Felicia Peerenboom - WaarBenJij.nu

Het parkenverhaal.

Blijf op de hoogte en volg Felicia

12 September 2014 | Frankrijk, Parijs

Parijzenaren zijn dol op parken. En na twee weken in deze stad gewoond te hebben, snap ik ze helemaal! Af en toe heb je naast alle drukte op straat of de beperkte ruimte in je appartement, behoefte aan lucht, groen en ruimte. En waar kun je dat beter doen dan in een park?! En dan mag 'le pique-nique' natuurlijk ook niet ontbreken.

Zaterdag heb ik een leuke tour gedaan met Damien, mijn persoonlijke gids die ik via parisgreeter.com toegewezen kreeg (een site voor vrijwillige gidsen in Parijs). Met hem heb ik het Latin Quartier ontdekt (o.a. bekend van La Sorbonne, Saint Michel, Jardin du Luxembourg, Jardin des Plantes en le Mosquee). Erg indrukwekkend, stuk voor stuk. Na wat zonnebaden met Celine aan de Seine ging ik door voor mijn 3e sociale afspraak: ik had namelijk met wat Nederlandse meisjes afgesproken voor het eten. Een Marokkaanse jongen wilde ons graag echt Tajine laten proeven, en daar zeiden we natuurlijk geen nee tegen! Beetje jammer alleen dat het in een gewone pan niet zo werkt en zoiets 2 uur (!) duurt.

Zondag ben ik op advies van Damien naar Du Buttes Chumont gegaan. Een heel heuvelig park die aan de Parijse standaarden voldeed.

De rest van de week was het vooral verder met mijn Franse taalcursus. Die is nu afgelopen en ik moet zeggen dat het me wel heel goed geholpen heeft. Ik denk vooral ook omdat het niveau best hoog lag. Zo heb ik in totaal 3 presentaties moeten geven (waaronder 1 over het verschil in tradities tussen Nederland en Frankrijk, waarbij ik erachter kwam dat wij best veel nationale feestdagen hebben) en de laatste ging al een stuk vloeiender. De laatste test moet ik nog even afwachten, maar daar staat geen druk op.

Daarnaast ben ik weer lekker op pad gegaan om m'n stad te verkennen. Slenteren over de Champs Elysees, cultureel doen in het Rodin museum, vintage winkeltjes bezoeken bij Montparnasse, de beste falafel van Parijs eten in Le Marais, s'avonds wat drinken bij Montmartre.. Gewoon omdat het kan!

Oh en ik ben nog naar de kapper geweest.. Drama, want alles hier is duur, dus daarom dacht ik de lokale bijstand maar te steunen. Belandde ik dus in een shabby nep-bollywood kapper met een neger/homo die m'n oor heeft verbrand. Heb hem alleen de puntjes toevertrouwd, dus de schade zou klein moeten zijn. Ik noem het maar een ervaring.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs.

Mijn studie in het fall/winter semester op l'Universite Dauphine in Parijs.

Recente Reisverslagen:

21 December 2014

.

16 December 2014

La fin.

08 December 2014

Decembre a Paris.

01 December 2014

Mijn laatste taak als reisgids.

23 November 2014

It's a jolly good time.
Felicia

Reisdagboek om vrienden en familie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Parijs.

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 6926

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Parijs.

Landen bezocht: